Rozwijanie, pogłębianie wiedzy oraz nabywanie umiejętności
• przestrzeganie przepisów bh P podczas wykonywania eksperymentów, czyli wykształcenie praktycznych
umiejętności ucznia, które umożliwią mu bezpieczne funkcjonowanie w środowisku,
• wyjaśnienie podstawowych pojęć i praw, które ułatwiają zrozumienie procesów zachodzących w środowisku
człowieka,
• rozwijanie zainteresowań chemiczno-biologicznych i skłanianie do samodzielnego poznawania świata przyrody
ożywionej,
• kształtowanie w uczniach przekonania, że podstawą współczesnych nauk przyrodniczych, w tym chemii i biologii,
jest eksperyment, co powinno skłaniać ucznia do dokonywania obserwacji i formułowania trafnych wniosków,
• poznawanie różnorodności świata i środowisk życia organizmów,
• dostrzeganie zależności między materiałem genetycznym organizmu a jego funkcjonowaniem,
• kształtowanie zdrowego stylu życia,
• poznanie i zrozumienie podstawowych procesów życiowych organizmów,
• zrozumienie zasad funkcjonowania organizmu człowieka i kształtowanie zachowań prozdrowotnych,
• doskonalenie umiejętności wyszukiwania potrzebnych informacji z różnych źródeł i zarządzanie informacją (w tym
rozważne i umiejętne korzystanie z mediów),
• zastosowanie wiedzy teoretycznej do projektowania i przeprowadzania eksperymentów chemicznych,
• przekazywanie wiedzy wykorzystując różne środki dydaktyczne i źródła wiedzy, co rozwija aktywność poznawczą
uczniów i są źródłem wiadomości i umiejętności,
• kształtowanie łatwości wypowiedzi, a przy tym omawianie efektów pracy zespołowej poprzez stosowanie
różnorodnych metod aktywnych i aktywizujących,
• angażowanie uczniów w projekt edukacyjny, mający na celu rozwiązanie konkretnego problemu w sposób twórczy,
z zastosowaniem różnorodnych metod pracy oraz przyjmowanie odpowiedzialności za ich przebieg i wyniki,
• wyrabianie umiejętności prezentowania efektów własnej pracy,
• kształtowanie umiejętności skutecznego komunikowania się, czyli umiejętność współpracy w grupie oraz poczucia
odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych (uczniowie wspólnie pokonują trudności, wspólnie
podejmują decyzje),
• umiejętność zajmowania stanowiska w dyskusji i wyrabianie własnej opinii,
• organizowanie pracy własnej i innych, opanowanie technik i narzędzi pracy,
• rozwijanie zainteresowania chemią jako nauką przydatną w praktyce, a przez to wpływanie na planowanie rozwoju
ucznia i jego kreatywność oraz motywowanie do osiągania coraz wyższych celów.