Rozwijanie u uczniów postawy osobistego zaangażowania
• rozwijanie świadomości proekologicznej i prozdrowotnej,
• rozwijanie proekologicznych postaw u uczniów, którzy poprzez aktywne własne działanie będą mieli pozytywny
wpływ na środowisko,
• rozwijanie szacunku w stosunku do przyrody,
• uświadomienie tempa zmian zachodzących w środowisku dawniej i obecnie, podkreślając i stopień tych zmian
w przeszłości jest nie tylko ilościowo ale jakościowo różny od analogicznych zmian we współczesnej historii,
• dostrzeganie przyczyn i skutków niepożądanych zmian w wyniku powstałych zagrożeń globalnych, np.: skażenie
całej atmosfery, kwaśne opady, masowe ginięcie gatunków, nadmiar substancji toksycznych na powierzchni
ziemi, degradacja gleby, efekt cieplarniany, zanieczyszczenia wód, itd.,
• dostrzeganie i omawianie problemów wynikających ze współczesnej działalności człowieka w środowisku oraz
rozpatrywanie ich w skalach lokalnych, regionalnych, krajowych, globalnych,
• zapoznanie z drogami migracji zanieczyszczeń w środowisku,
• zwrócenie uwagi na negatywny wpływ zanieczyszczeń powietrza w różnych działach gospodarki narodowej,
• uświadomienie wykorzystywania zasobów przyrody: odnawialnych i nieodnawialnych, we własnym życiu
codziennym, a przez to zwrócenie uwagi na wyczerpywanie się zasobów nieodnawialnych,
• podkreślenie wpływu stosowania nawozów sztucznych w rolnictwie na zmianę właściwości gleb i przeżyźnienie
wód powierzchniowych,
• przedstawianie sposobów poszukiwania alternatywnych źródeł energii, w tym energetyki jądrowej, z
uwzględnieniem zalet i zagrożeń płynących podczas eksploatacji elektrowni jądrowej,
• zwrócenie uwagi na wady i zalety promieniowania jonizującego, jakiemu jest poddawany człowiek w różnych
sytuacjach,
• dostrzeganie wpływu własnego stylu życia na środowisko oraz własnych możliwości i własnej roli w edukacji
ekologicznej,
• uświadomienie, że niewielkie zmiany przyzwyczajeń i zastosowanie prostych urządzeń technicznych mogą
prowadzić do ochrony zasobów wody.